Update MINI Connected

Nieuwe generatie gepersonaliseerde diensten

MINI wordt ook digitaal steeds geavanceerder en introduceert een nieuwe generatie gepersonaliseerde diensten. Met ingang van maart 2018 zijn alle nieuwe modellen van MINI leverbaar met een ingebouwde 4G simkaart. Daarmee begint voor MINI rijders een nieuw tijdperk van connectiviteit.

Met de nieuwe generatie van MINI Connected zijn de nieuwste digitale diensten beschikbaar in 43 landen. Hiermee krijgen MINI rijders toegang tot persoonlijke digitale diensten die ontwikkeld zijn om dagelijkse mobiliteit en het plannen daarvan nóg makkelijker te maken. En daarmee integreert de auto naadloos in het digitale leven van MINI rijders.

De nieuwe MINI driedeurs, MINI vijfdeurs en MINI Cabrio zijn de eerste modellen die leverbaar zijn met de uitgebreide connectiviteit. Dat betekent dat het pakket van bestaande diensten – zoals Teleservices en Intelligent Emergency Call, dat automatisch melding doet als de auto is betrokken bij een ongeval en wat de locatie en de zwaarte is – wordt uitgebreid met nieuwe diensten, waaronder Personal Assistant Service, Real Time Traffic Information met kaartupdates én MINI Online – met nieuws, weerbericht en actuele brandstofprijzen. Voorbereiding op Apple Car Play is optioneel.

Upgrade voorbode van nieuwste digitale diensten in nieuwe MINI modellen.
Dankzij de optionele 4G simkaart en de upgrade van de MINI Connected-app, die de auto verbindt met bijvoorbeeld de smartphone of smartwatch, hebben klanten vanaf maart 2018 toegang tot allerlei nieuwe digitale diensten. MINI Connected heeft daarmee niet alleen toegang tot agenda en contactpersonen, maar geeft ook zogenoemde Time-to-Leave-notificaties (pushberichten die de ontvanger helpen op tijd te vertrekken), een Send to Car-functie (om bestemmingen te importeren vanaf een smartphone naar het navigatiesysteem in de auto) en Remote Services (auto afsluiten met smartphone, weergave van locatie, brandstofniveau en andere voertuiginformatie, bediening van verlichting, claxon en ventilatie op afstand). Voor de modellen met elektrische aandrijving komen daar nog een oplaadtimer, zoekfunctie voor oplaadpunten en weergave van het energieverbruik bij.

De nieuwe MINI Personal Assistant Service biedt hulp onderweg. De Personal Assistant is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar om MINI rijders te voorzien van informatie en adresgegevens, aansluitingen op het openbaar vervoer en praktische tips voor onderweg. Het uitgebreide aanbod connectiviteitsvoorzieningen wordt afgerond met Apple CarPlay.

MINI Find Mate.
Ook nieuw voor de MINI driedeurs, MINI vijfdeurs en MINI Cabrio is onder meer MINI Find Mate. Tags die zijn voorzien van een tracking-functie kunnen worden bevestigd aan goederen en voorwerpen die met de MINI vervoerd worden – zoals sleutelbossen, tassen en koffers. Hun positie is niet alleen te zien op het scherm van de boordcomputer, maar ook in de MINI Connected App op bijvoorbeeld de smartphone. Zo zorgt MINI Find Mate dat persoonlijke spullen niet zoekraken of vergeten worden.

De nieuwe MINI Connected diensten worden aangeboden in drie pakketten: Business, Business Plus en Serious Business.

Daarmee is MINI de eerste autofabrikant in het compacte segment die een dergelijk breed spectrum aan (digitale) diensten aanbiedt.